Algemene Voorwaarden
Welkom bij Premium Magic Store. Hieronder vind je onze Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten tussen jou (de Klant) en Premium Magic Store. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat je gebruikmaakt van onze webshop of fysieke winkel.
1. Definities
Premium Magic Store: The Premium Magic Store, handelend onder de handelsnamen Vorst & bosch en Green Lemon Magic, gevestigd in Nederland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95480560 en BTW-identificatienummer NL005156050B35.
Klant: Elke natuurlijke of rechtspersoon die met Premium Magic Store een overeenkomst aangaat, inclusief zowel consumenten als zakelijke afnemers.
Consument: Een Klant die een natuurlijk persoon is en handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijf of beroep.
B2B: Overeenkomsten tussen Premium Magic Store en zakelijke Klanten.
B2C: Overeenkomsten tussen Premium Magic Store en consumenten.
Producten: Alle goederen (zowel nieuw als tweedehands/veiling-aankopen/Monkey Deals), digitale downloads en tickets die Premium Magic Store aanbiedt, zowel via de webshop als in de fysieke winkel.
Diensten: Alle (advies- of andere) diensten die Premium Magic Store levert in het kader van magische producten, demonstraties, workshops of aanverwante activiteiten.
Partijen: Premium Magic Store en de Klant gezamenlijk.
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van Producten en Diensten door of namens Premium Magic Store, zowel in de webshop als in de fysieke winkel.
2.2 Afwijkingen of aanvullingen op deze voorwaarden zijn uitsluitend bindend indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen tussen Partijen.
2.3 Ondanks eventuele algemene voorwaarden van de Klant of derden, prevaleren bovengenoemde voorwaarden.
3. Offertes en totstandkoming van de overeenkomst
3.1 Alle door Premium Magic Store uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
3.2 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de bestelling definitief plaatst en Premium Magic Store de orderbevestiging per e-mail heeft verzonden, of – bij offerteaanvragen – zodra de Klant de offerte schriftelijk of elektronisch heeft geaccepteerd en Premium Magic Store dit schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
3.3 Indien de Klant onvolledige of onjuiste gegevens verstrekt en hieruit kosten of schade ontstaan, komen deze kosten en/of de resulting schade voor rekening van de Klant.
3.4 Premium Magic Store behoudt zich het recht voor om bestellingen of aanvragen te weigeren, met name bij onduidelijkheden over betaal- of leveringsvoorwaarden, of bij vermoedens van misbruik of oneigenlijk gebruik.
4. Prijzen en betalingsvoorwaarden
4.1 Alle vermelde prijzen zijn in euro’s en inclusief BTW, tenzij anders aangegeven, maar exclusief eventuele verzend-, administratie- of andere kosten.
4.2 Premium Magic Store behoudt zich het recht voor prijzen te wijzigen. Voor actuele verzendkosten en voorwaarden, zie https://www.premiummagic.nl/verzendkosten/.
4.3 Betaling dient volledig vooraf te geschieden via Mollie (iDeal, Bancontact, creditcard, overschrijving).
4.4 Indien levering op rekening is overeengekomen, kan Premium Magic Store extra kosten in rekening brengen (bijvoorbeeld administratie- of incassokosten) en wordt een kredietbeoordeling toegepast.
4.5 Bij gebrek aan (tijdige) betaling is de Klant, zonder nadere ingebrekestelling, in verzuim. Vanaf de verzuimdatum is een rente van 1% per maand verschuldigd over het openstaande factuurbedrag, waarbij een gedeelte van een maand wordt gerekend als een hele maand.
4.6 Bij wanbetaling behoudt Premium Magic Store zich het recht voor vorderingen uit handen te geven, waarbij buitengerechtelijke incassokosten volgens het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten in rekening worden gebracht.
4.7 Zodra de Klant in verzuim is, mag Premium Magic Store leveringen of dienstverlening opschorten totdat volledige betaling is ontvangen.
5. Levering en verzending
5.1 Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
5.2 Bestellingen worden verzonden naar het door de Klant opgegeven adres. Premium Magic Store streeft naar een verzendtijd zoals vermeld op de website, doch dit is indicatief.
5.3 Gratis verzending geldt voor bestellingen boven het bedrag en binnen de regio vermelde op https://www.premiummagic.nl/verzendkosten/. Voor alle overige bestellingen gelden de daar vermelde tariefopties voor binnen- en buitenlandse verzending.
5.4 Afhalen is altijd mogelijk in de (fysieke) winkel; afhaaladres en openingsinformatie staan op de website.
5.5 Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de Producten gaat over op de Klant op het moment dat de Producten juridisch en/of feitelijk aan de Klant of een door hem aangewezen derde worden overgedragen.
5.6 Premium Magic Store kan, mits daartoe aanleiding bestaat (bijv. onvoorziene stijging van transportkosten), de leverdatum of -voorwaarden wijzigen, mits de Klant tijdig wordt geïnformeerd.
5.7 Als de Klant geconstateerde gebreken of onvolledigheden in de verpakking ziet, dient hij dit vóór ontvangst door te geven aan de bezorger; bij gebreke daarvan kan Premium Magic Store niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
6. Herroepings- en retourrecht
6.1 Voor consumenten geldt een herroepingsrecht van 14 dagen, te rekenen vanaf de dag na ontvangst, mits aan alle volgende voorwaarden is voldaan:
- Het product betreft geen goocheltruc met geheimplicht (goocheltrucs zijn uitgesloten van retourneren).
- Het product is ongeopend, in de originele (zegel)verpakking en onbeschadigd.
- Het product is niet gebruikt.
- Het product betreft geen snel bederfelijk goed, maatwerk, hygienisch niet retourneerbaar artikel (ondergoed, badkleding, etc.), digitale download, ticket, los tijdschrift/losse krant, cateringopdracht, reis- of vervoersticket, of (opdracht tot) spoedreparatie.
- De consument, voor digitale inhoud (bijv. downloads), heeft de zegel niet verbroken en heeft nog geen gebruik gemaakt van de download of het ticket.
6.2 De herroeping dient per e-mail aan [email protected] schriftelijk (of elektronisch) te worden kenbaar gemaakt binnen de termijn van artikel 6.1. Hierna dient de consument het product binnen 14 dagen na melding terug te sturen.
6.3 Indien de consument bij volledige terugzending voldoet aan alle voorwaarden, worden aankoopbedrag en eventueel betaalde verzend- en retourkosten binnen 14 werkdagen na ontvangst van het retourproduct gerestitueerd.
6.4 Retourzendingen door consumenten zijn vrij van portokosten indien de volledige bestelling wordt geretourneerd; bij gedeeltelijke retourzendingen kan Premium Magic Store retourkosten inhouden.
6.5 Tweedehandsproducten, veiling-/Monkey Deals, digitale downloads en tickets zijn uitgesloten van retour, ruiling of terugbetaling.
6.6 Voor zakelijke Klanten (B2B) gelden geen wettelijke herroepingsrechten; ruilen of retourneren is alleen mogelijk indien dit schriftelijk en uitdrukkelijk is overeengekomen.
7. Garantie en klachten
7.1 Premium Magic Store garandeert dat geleverde Producten bij normaal gebruik voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen en vrij zijn van fabricage- of materiaalfouten gedurende de wettelijke garantietermijn.
7.2 Flash-artikelen (promoties, kortingsacties) worden geleverd “zoals gezien” en zijn te allen tijde op eigen risico van de Klant. Premium Magic Store is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade, tekortkomingen, verlies of bederf tijdens opslag of na ontvangst van Flash-artikelen.
7.3 Garantie vervalt indien:
- Het defect te wijten is aan ongeluk, ondeskundig gebruik, nalatigheid, onvoldoende onderhoud of wijzigingen door de Klant of derden.
- De gebruiksaanwijzing niet is gevolgd.
7.4 Klachten over zichtbare gebreken dienen binnen 14 dagen na levering schriftelijk of per e-mail gemeld te worden aan [email protected], onder duidelijke vermelding van ordernummer, product, omschrijving van het gebrek en foto’s indien relevant.
7.5 Niet-zichtbare gebreken dienen binnen 2 maanden na ontdekking gemeld te worden, doch uiterlijk binnen 12 maanden na levering. Bij tijdige melding beoordeelt Premium Magic Store of het defect onder de garantie valt en informeert de Klant over verdere afhandeling (reparatie, vervanging of terugbetaling).
7.6 Indien een klacht gegrond wordt verklaard, vergoedt Premium Magic Store de noodzakelijke kosten voor reparatie of vervanging. Bij vervanging geldt de resterende garantietermijn van het oorspronkelijke product.
8. Retourbeleid bij fout of schade
8.1 Is het retourneren of bijkomende verzending noodzakelijk door een fout van Premium Magic Store (verkeerd geleverd artikel, fabrieksfout), dan vergoedt Premium Magic Store de retourkosten of extra verzendkosten.
8.2 Indien de Klant om niet door Premium Magic Store gemaakte redenen retourneert (bijvoorbeeld verkeerde bestelling door de Klant), zijn de retourkosten voor rekening van de Klant en behoudt Premium Magic Store zich het recht voor om een eventuele waardevermindering in mindering te brengen op restitutie.
9. Intellectueel eigendom
9.1 Alle intellectuele eigendomsrechten (merken, handelsnamen, auteursrechten, modellenrecht en andere rechten) op Producten, marketingmateriaal, logo’s, (website)teksten, illustraties en ontwerpen berusten bij Premium Magic Store of haar licentiegevers.
9.2 De eigen merken Green Lemon, Vorst & bosch en Magic 101 zijn beschermd en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Premium Magic Store worden gekopieerd, verveelvoudigd, verkocht, verspreid of op enige wijze openbaar gemaakt.
9.3 De Klant verkrijgt uitsluitend een niet-exclusief, niet-overdraagbaar recht om de door Premium Magic Store geleverde Producten te gebruiken voor eigen (zakelijk of privé) gebruik. Alle overige rechten blijven bij Premium Magic Store.
10. Privacy, cookies en gegevensbescherming
10.1 Premium Magic Store verwerkt persoonsgegevens van Klanten in overeenstemming met de geldende privacywetgeving en volgens de eigen Privacyverklaring, welke te raadplegen is via www.premiummagic.nl/privacyverklaring/.
10.2 Door gebruik te maken van de webshop en/of fysieke winkel stemt de Klant in met de toepassing van cookies zoals beschreven in de Cookieverklaring van Premium Magic Store (www.premiummagic.nl/cookies/).
10.3 Persoonsgegevens worden verwerkt voor doeleinden zoals: uitvoering van de overeenkomst, klantenservice, marketing (indien expliciete toestemming is verstrekt) en verbetering van de dienstverlening.
10.4 De Klant heeft te allen tijde het recht op inzage, correctie, bezwaar of verwijdering van zijn persoonsgegevens, zoals nader beschreven in de Privacyverklaring.
11. Aansprakelijkheid
11.1 De aansprakelijkheid van Premium Magic Store is beperkt tot rechtstreekse schade die aantoonbaar en uitsluitend het directe gevolg is van opzet of grove nalatigheid van Premium Magic Store of haar leidinggevende ondergeschikten.
11.2 Premium Magic Store is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder (doch niet beperkt tot) gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade wegens bedrijfsstagnatie of schade aan derden.
11.3 Indien Premium Magic Store aansprakelijk is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door de (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd. Indien geen of niet volledige uitkering plaatsvindt, bedraagt de aansprakelijkheid maximaal het factuurbedrag (excl. BTW) van de betreffende opdracht of levering.
11.4 Premium Magic Store is niet aansprakelijk voor schade of verlies voortvloeiend uit verkeerd gebruik, opslag- of transportschade door de Klant, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van Premium Magic Store.
11.5 De Klant vrijwaart Premium Magic Store tegen alle aanspraken van derden die voortvloeien uit door de Klant verstrekte (handels)informatie, afbeeldingen of materialen, dewelke rechten van derden zouden kunnen schenden.
12. Opschorting, ontbinding en overmacht
12.1 Premium Magic Store heeft het recht haar verplichtingen op te schorten indien de Klant tekortschiet in de nakoming van (betalings)verplichtingen of bij faillissement, surseance, beslaglegging of liquidatie.
12.2 Partijen kunnen de overeenkomst (geheel of gedeeltelijk) ontbinden bij een wezenlijke tekortkoming door de ander, doch slechts nadat de tekortkoming schriftelijk en deugdelijk is ingebrekesteld en niet binnen een redelijke termijn is hersteld.
12.3 Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Premium Magic Store onafhankelijke omstandigheid die nakoming tijdelijk of blijvend verhindert, waaronder maar niet beperkt tot: natuurrampen, oorlog, oproer, (cyber)aanvallen, pandemieën, overheidsmaatregelen, stakingen, stroom- of internetstoringen, transportproblemen, brand, waterschade en uitval van toeleveranciers.
12.4 Tijdens overmacht zijn de verplichtingen van Premium Magic Store opgeschort. Duurt de overmachtsituatie langer dan 30 kalenderdagen, dan zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk schriftelijk te ontbinden, zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder aansprakelijkheid voor schadevergoeding aan de andere partij.
13. Retentie- en eigendomsvoorbehoud
13.1 Alle geleverde Producten blijven eigendom van Premium Magic Store totdat de Klant volledig heeft voldaan aan alle betalingsverplichtingen uit hoofde van de betreffende overeenkomst, inclusief eventuele boetes, rente en kosten.
13.2 Tot het moment van volledige betaling mag de Klant de Producten niet vervreemden, verpanden of bewerken. Premium Magic Store kan bij niet-betaling haar retentierecht uitoefenen en de betreffende Producten terugnemen.
13.3 Alle risico’s met betrekking tot de geleverde Producten gaan over op de Klant bij levering zoals beschreven in artikel 5.
14. Overdracht van rechten en verpanding
14.1 De Klant kan zijn rechten uit de overeenkomst niet aan derden overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Premium Magic Store.
14.2 Eigendomsrechten of -bevoegdheden uit hoofde van dit contract zijn niet overdraagbaar zonder schriftelijke toestemming van Premium Magic Store.
15. Wijziging van de algemene voorwaarden
15.1 Premium Magic Store behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
15.2 Wijzigingen van ondergeschikt belang (bijv. redactionele wijzigingen) kunnen te allen tijde worden doorgevoerd zonder voorafgaande kennisgeving.
15.3 Grote, wezenlijke wijzigingen zullen tijdig vooraf bekend worden gemaakt, bij voorkeur per e-mail en/of op de website. Consumenten hebben het recht de overeenkomst te ontbinden indien zij niet instemmen met wezenlijke wijzigingen.
16. Toepasselijk recht en geschillen
16.1 Op alle rechtsverhoudingen tussen Premium Magic Store en de Klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
16.2 Alle geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Premium Magic Store is gevestigd, tenzij dwingendrechtelijk anders voorgeschreven.
16.3 Partijen zullen eerst trachten een geschil in onderling overleg en – indien gewenst – via mediation of een andere alternatieve geschillenprocedure op te lossen voordat naar de rechter wordt gestapt.
17. Diversen
17.1 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, tast dit de geldigheid van de overige bepalingen niet aan. De nietige of vernietigbare bepaling wordt dan vervangen door een bepaling die het meest in de buurt komt van wat Partijen voor ogen hadden.
17.2 Het niet-uitoefenen of niet-handhaven van een recht of bepaling uit deze algemene voorwaarden door Premium Magic Store houdt geen afstand van dat recht of die bepaling in.
17.3 Een Klant mag deze voorwaarden uitsluitend gebruiken in de volledige, ongewijzigde vorm.
Versie en inwerkingtreding
Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1 juni 2025 en vervangen alle voorgaande versies van Premium Magic Store.